Det var under måndagen som det blev officiellt att Medeltidsveckan på Gotland för tredje året i rad tagit hem priset Årets turistmål i kategorin upplevelse. Det är besökarna själva som utser vem man tycker ska ta hem priset.

–  Det är ett kvitto på att det företaget gör är helt rätt då det väldigt ofta är tidigare kunder/besökare som röstar på just sin favorit, säger Per Berg, vd på Turistmål i Sverige AB, som är de som delar ut priset.

Medeltidsveckan på Gotlands verksamhetschef Björn Sundberg är nöjd över att man för tredje året i rad alltså tagit hem priset.

– Vi är självklart både väldigt glada och stolta över att vi även i år har befäst den platsen som Årets turistmål! Särskilt roligt är ju att det är ett pris där folket väljer och där vi kan glädjas åt det stora engagemang som våra besökare uppvisar. Det är också en sporre att alltid fortsätta utvecklas och locka både gamla och nya besökare med såväl nyheter som traditioner så att vi även i framtiden kan leverera upplevelser på den nivån att vi kan tävla om priser som detta, säger Björn Sundberg.