Leveransproblemen gäller både för kunder i Sverige och i Norge. H&M uppger att problemen beror på en ombyggnation av deras lager i Borås, rapporterar nyhetsbyrån Bloomberg.

Men klädkedjans Facebook-sida vittnar om arga och besvikna kunder som väntat i veckor på paket som aldrig kommer och system som inte fungerar.

En kund skrev på lördagen:

"Jag gjorde en beställning 25/3 i appen. När jag nu går in för att se status på beställningen så står det 'annullerad'. Hur kommer det sig?"

För några dagar sedan skrev en annan kund:

"Jag gjorde min onlinebeställning 25 mars, kommer den att levereras snart? Företrädesvis medan storleken fortfarande passar mitt lilla barn."

H&M:s kommunikationschef i Sverige, Joanna Morell, avböjer att svara på detaljerade frågor om förseningarna, men skriver i ett mejl till TT att syftet med ombyggnationen är att kunna bli snabbare i framtiden.

"Men då ombyggnationen har inneburit en stor omställning så har vi ännu inte kommit upp i vårt önskade leveranstempo. Vi beklagar de besvär som en del av våra kunder har upplevt och vår kundtjänst finns behjälpliga för de som önskar vidare support. Vi jobbar hårt för att så snart som möjligt kunna leverera med önskvärd snabbhet.", skriver hon.